Angielski dla Scecjalistów

Business English Speaking Konwersacje

Miejsce na Twoja reklamę [ kontakt ]

Słownik specjalistyczny *
* wersja rozwojowa

Jak napisać dobry list motywacyjny w języku angielskim?

Najważniejsze punkty:

  1. Pisz krótko, zwięźle i na temat.
  2. Unikaj powtórzeń informacji z CV.
  3. Pisz na komputerze.
  4. Pamiętaj o akapitach.
  5. Stosuj zawsze pełne formy, np. I am, I was, I would like to ..., itd.
  6. Nie przekraczaj długości jednej strony formatu A4.
  7. Unikaj banałów.
  8. Podkreśl swoje zalety oraz mocne strony.
  9. Pamiętaj o sprawdzeniu listu, najlepiej kilka razy.
  10. Podpis powinien być odręczny.

Jak piszemy?

twój adres (ale bez nazwiska) -> 4, Black Road East London
P10, 5HB
nazwisko lub stanowisko adresata -> Mr A. Adams
IT-VIP Company
Bridge Road
London
S 34598
data -> 1 May, 2008

Jeśli nie znasz nazwiska osoby, do której piszesz, list zaczynamy od:

Dear Sir/Madam,

Jeśli znamy nazwisko osoby, do której piszemy, zaczynamy w ten sposób:

Dear Mr Gregs, Dear Mrs Clerk, itp.

Na wstępie precyzujemy, o jakie stanowisko się staramy:

I am writing to apply for the post of /position of ...

Chciałbym/Chciałabym ubiegać się o pozycję...

lub

I am writing in response to your advertisement for ... (stanowisko), which appeared in (tutaj piszesz nazwę pisma, strony internetowej, itp.) on (tutaj piszesz datę).

Piszę w odpowiedzi na Wasze ogłoszenie o pracy w charakterze ..., które ukazało się w ... dnia ... .

Następnie informujemy o załączonym CV. Można zaprezentować dotychczasowe doświadczenie zawodowe, ale obecnie coraz częściej odchodzi się od tego punktu, gdyż niepotrzebne jest powielanie informacji zawartych w CV.

I enclose my CV.

lub

Please find enclosed my CV.

W załączeniu przesyłam życiorys

Teraz piszemy o swoich zaletach oraz uzasadniamy dlaczego jesteśmy odpowiednimi kandydatami na dane stanowisko i wyrażamy chęć spotkania się na rozmowie kwalifikacyjnej.

I am a hard-working and responsible person.

Jestem osobą pracowitą i odpowiedzialną.

Now I am looking for a post which would give me the chance of promotion.

Obecnie poszukuję pracy z możliwością awansu.

Wyraź chęć do spotkania się w sprawie rozmowy kwalifikacyjnej.

Please feel free to contact me if you need more information.

Proszę o kontakt ze mną, jeśli potrzebuje Pan/Pani więcej informacji.

I would be happy to come for an interview.

Z przyjemnoością przyjdę na rozmowę kwalifikacyjną.

Zakończ wyrażeniem:

I look forward to hearing from you.

Będę czekać na odpowiedź.

Na koniec stosujemy oficjalny zwrot:

Yours sincerely, (jeśli zwróciłeś się do adresata po nazwisku)

lub

Yours faithfully, (jeśli list ropoczęłeś od Dear Sir/Madam)

odręczny podpis
.....................

Widzisz to wcale nie jest takie trudne:-).

Poniżej przedstawiamy przykładowy list motywacyjny

Dear Sir / Madam,

I would like to apply for the position of Production Manager which you advertised on the website www.aangjob.co.uk.

As you can see from the enclosed CV I have been working in managerial positions for ten years. I was responsible for implementing the Quality Management System (ISO 9001 standards).

I see myself as a person with managerial predispositions. I am hardworking and able to stay calm under pressure of time. Also, I have got a stabilised family situation what allows me to be flexible, and go on different business trips.

I am keen to find a post in a well-known and reputable company where I can use my experience and skills. I would now like to further my career.

I would be pleased to come for an interview at your convenience and discuss the position further. My references are available on request. I look forward to hearing from you.

Yours faithfully,
Artur Stoch

Dodał/a: Redaktor
Dodano: 2008-11-30 20:28:37
Wyświetleń: 110181
Wydruków: 748

ROZUMIEM Nasza strona używa pliki cookies aby umożliwić zakupy oraz wysoki standard obsługi.
Jeżeli nadal chcesz korzystać z serwisu, musisz wyrazić na to zgodę. Możesz również zmienić ustawienia dotyczące cookies.