Oferta reklamy

Szukasz klientów / pracowników? Nasza oferta na pewno Cię zainteresuje. Przeczytaj o naszym portalu i zareklamuj swoją firmę u nas. więcej »

English Tip

If you hire apprentices for your business, take care and assure yourself which ones want to really get in.

Asertywność po angielsku?

Skuteczne szkolenia w języku angielskim dobre na wszystko

Znasz angielski czy mówisz po angielsku?

Poziom języka angielskiego wśród pracowników podnosi się z roku na rok. Maleje zainteresowanie „zwykłymi” kursami angielskiego na rzecz specjalistycznych kursów: języka danej branży. Czy sama znajomość słownictwa branżowego wystarczy? Zdecydowanie nie. Równie ważne jest umiejętne zastosowanie języka do skutecznej komunikacji. Dotyczy to nie tylko języka obcego, ale również naszego ojczystego: wielu słuchaczy przyznaje, że wcześniej potrafi jedynie wydawać krótkie polecenia i ganić. Dlatego ważne jest, by szkolenia językowe uwzględniały również te ćwiczenia, które uczą, jak rozmawiać, chwalić, motywować.

Na miękko

Od kilku lat na popularności zyskuje nie samo suche nauczanie języka, a szkolenie w języku angielskim jednocześnie nastawione na tzw. umiejętności miękkie (soft skills). Dzięki nim nie tylko poprawia się samą znajomość języka, ale również relacje ze zwierzchnikami obcokrajowcami – to po to, by managerowie nie tylko znali język obcy, ale również mogli dogadać się ze współpracownikami za granicą. Na takie szkolenia najczęściej delegowani są managerowie sprzedaży, marketingu i produkcji, czyli działów, które mają największy wpływ na wyniki firm.

I na twardo

Szkolenia z zakresu języka angielskiego obejmują również umiejętności twarde – dające wiedzę branżową lub możliwość dowiedzenia się, jak po angielsku napisać business plan czy ofertę w języku angielskim. Najbardziej popularne szkolenia to te uwzględniające tajniki marketingu, reklamy, IT i nieruchomości.

Co z tego?

Wydatki firm na szkolenia językowe stają się coraz staranniej przemyślane. Wybierając szkolenie, przedsiębiorstwa powinny zwracać uwagę na dopasowanie umiejętności językowych do potrzeb pracowników i kultury firmy, jej strategii i celów biznesowych. Szkolenie językowe przestaje bazować na uniwersalnym programie, by zawierać elementy z zakresu relacji międzyludzkich: jak słuchać innych, jak motywować, zarządzać konfliktami. Zadowolenie ze szkolenia językowego oraz użyteczność takiego szkolenia okazują się wymierną korzyścią nie tylko dla samego pracownika, ale również dla firmy.

Anna Baranowska
Autorka jest absolwentką University of Essex w Wielkiej Brytanii,
twórcą i współtwórcą programów szkoleń oraz koncepcji projektów szkoleniowych,
kierownikiem projektów szkoleniowych w centrum The English Cocktail.
www.theenglishcocktail.com.pl


Dodano: 2010-03-10
Nauka angielskiego online
szkola.eprofess.pl

Prawdziwy angielski. Nauka na autentycznych materiałach. Angielski Biznesowy, Konwersacje po angielsku, General English, Immersja językowa

Ucz się z lektorem na żywo
Angielski przez skype

Nauka angielskiego online
szkola.eprofess.pl

Prawdziwy angielski. Nauka na autentycznych materiałach. Angielski specjalistyczny

Ucz się z lektorem na żywo
Angielski przez skype

Czytelnia

  • Professional Website Design

    There are many website design companies that guarantees you a professional service in every detail. However, it is not easy to determine which company is the most professional and reliable and which is not.

  • Wondering How To Make Your Links Popular

    Link popularity is the ranking given to your website by the search engines. This determines the page ranking that your website would get when a certain keyword is search from them

  • Umowy angielskie – cztery podstawowe elementy

    Język angielski jest domyślnym międzynarodowym językiem biznesowym. Coraz częściej sporządzamy i podpisujemy umowy w tym właśnie języku, dodatkowo do umowy sporządzonej w języku polskim. Konstrukcja umowy w języku angielskim jest ściśle określona i ważna również