General English
Najczęściej oglądane
- Alfabet angielski z wymową
- Kiedy "Yours faithfully" i kiedy "Yours sincerely"?
- Wyrażenia dla kelnerów/kelnerek
- Angielski na recepcji – formuły konwersacyjne
- 6 najlepszych stron, dzięki którym poćwiczysz mówienie po angielsku.
- Jak napisać dobry list motywacyjny w języku angielskim?
- Zaimki wskazujące (this, that, these, those)
- Najczęsciej używane idiomy angielskie
- Klauzula o ochronie danych osobowych po angielsku
- Jak napisać krótki e-mail z zapytaniem o pracę.
Oferta reklamy
English Tip
Asertywność po angielsku?
Znasz angielski czy mówisz po angielsku?
Poziom języka angielskiego wśród pracowników podnosi się z roku na rok. Maleje zainteresowanie „zwykłymi” kursami angielskiego na rzecz specjalistycznych kursów: języka danej branży. Czy sama znajomość słownictwa branżowego wystarczy? Zdecydowanie nie. Równie ważne jest umiejętne zastosowanie języka do skutecznej komunikacji. Dotyczy to nie tylko języka obcego, ale również naszego ojczystego: wielu słuchaczy przyznaje, że wcześniej potrafi jedynie wydawać krótkie polecenia i ganić. Dlatego ważne jest, by szkolenia językowe uwzględniały również te ćwiczenia, które uczą, jak rozmawiać, chwalić, motywować.
Na miękko
Od kilku lat na popularności zyskuje nie samo suche nauczanie języka, a szkolenie w języku angielskim jednocześnie nastawione na tzw. umiejętności miękkie (soft skills). Dzięki nim nie tylko poprawia się samą znajomość języka, ale również relacje ze zwierzchnikami obcokrajowcami – to po to, by managerowie nie tylko znali język obcy, ale również mogli dogadać się ze współpracownikami za granicą. Na takie szkolenia najczęściej delegowani są managerowie sprzedaży, marketingu i produkcji, czyli działów, które mają największy wpływ na wyniki firm.
I na twardo
Szkolenia z zakresu języka angielskiego obejmują również umiejętności twarde – dające wiedzę branżową lub możliwość dowiedzenia się, jak po angielsku napisać business plan czy ofertę w języku angielskim. Najbardziej popularne szkolenia to te uwzględniające tajniki marketingu, reklamy, IT i nieruchomości.
Co z tego?
Wydatki firm na szkolenia językowe stają się coraz staranniej przemyślane. Wybierając szkolenie, przedsiębiorstwa powinny zwracać uwagę na dopasowanie umiejętności językowych do potrzeb pracowników i kultury firmy, jej strategii i celów biznesowych. Szkolenie językowe przestaje bazować na uniwersalnym programie, by zawierać elementy z zakresu relacji międzyludzkich: jak słuchać innych, jak motywować, zarządzać konfliktami. Zadowolenie ze szkolenia językowego oraz użyteczność takiego szkolenia okazują się wymierną korzyścią nie tylko dla samego pracownika, ale również dla firmy.
Anna Baranowska
Autorka jest absolwentką University of Essex w Wielkiej Brytanii,
twórcą i współtwórcą programów szkoleń oraz koncepcji projektów szkoleniowych,
kierownikiem projektów szkoleniowych w centrum The English Cocktail.
www.theenglishcocktail.com.pl
Prawdziwy angielski. Nauka na autentycznych materiałach. Angielski Biznesowy, Konwersacje po angielsku, General English, Immersja językowa
Ucz się z lektorem na żywo
Angielski przez skype
Ebooki językowe, które pomogły już tysiącom osób
Prawdziwy angielski. Nauka na autentycznych materiałach. Angielski specjalistyczny
Ucz się z lektorem na żywo
Angielski przez skype
Czytelnia
-
Where Does Italian Food History Begin?
Italy is one of the oldest countries in the world, and thanks to the geographical boundaries of the Mediterranean Sea and the Alps it has remained...
-
Reasons to Visit London
When you go to London, the best time is definitely during the Summer, because there is no cold or snow to make you feel chilly and miserable.
-
Some Tips for Coaching Soccer
Before a person decides that he will become a soccer coach, he should have a full understanding of what has the game and the importance of the game.