General English
Najczęściej oglądane
- Alfabet angielski z wymową
- Kiedy "Yours faithfully" i kiedy "Yours sincerely"?
- Wyrażenia dla kelnerów/kelnerek
- Angielski na recepcji – formuły konwersacyjne
- 6 najlepszych stron, dzięki którym poćwiczysz mówienie po angielsku.
- Jak napisać dobry list motywacyjny w języku angielskim?
- Zaimki wskazujące (this, that, these, those)
- Najczęsciej używane idiomy angielskie
- Klauzula o ochronie danych osobowych po angielsku
- Jak napisać krótki e-mail z zapytaniem o pracę.
Oferta reklamy
English Tip
Przedimki: a/an/the
Przedimki a/an/the
1. Przedimek nieokreślony a/an.
Przedimek nieokreślony a/an używamy tylko w liczbie pojedynczej, gdy:
a) mówimy o kimś lub o czymś po raz pierwszy:
I have got a computer.
b) określamy jedną osobę lub rzecz:
This is a car.
It`s an umbrella.
He is an architect.
c) rzeczownik jest określony przymiotnikiem:
This is a beautiful house.
Przedimek an używamy, gdy wyraz rozpoczyna się na samogłoskę.
an umbrella
an elephant
2. Przedimek określony the.
Przedimek określony the występuje zarówno w liczbie pojedynczej jak i mnogiej.
Przedimka określonego the używamy:
a) gdy mówimy o kimś lub o czymś po raz kolejny:
I have got a car. The car is black.
b) gdy mówimy o rzeczach, zjawiskach, które są unikalne:
The earth goes round the sun.
c) w stopniu najwyższym przymiotnika:
She is the best teacher.
e) gdy mówimy o niektórych nazwach geograficznych oraz przed nazwami organizacji:
the UK
the USA
the Baltic Sea
the Thames
the Nile
the Bahamas
the Alps
the NATO
2. Przedimki nie występują przed:
- nazwami miast i parków: Paris, London, Hyde Park, ...
- nazwami państw, które wyrażone są rzeczownikiem własnym: Poland, Austria, Russia,...
- rzeczownikami niepoliczalnymi, gdy mówimy o nich ogólnie: music, water, coffee
- nazwami posiłków: lunch, dinner
- przy niektórych chorobach: flu
- nazwami kontynentów: Europe, Asia, Africa, ...
Prawdziwy angielski. Nauka na autentycznych materiałach. Angielski Biznesowy, Konwersacje po angielsku, General English, Immersja językowa
Ucz się z lektorem na żywo
Angielski przez skype
Ebooki językowe, które pomogły już tysiącom osób
Prawdziwy angielski. Nauka na autentycznych materiałach. Angielski specjalistyczny
Ucz się z lektorem na żywo
Angielski przez skype
Czytelnia
-
The image of the women in advertising - what is it like?
Nowadays, nobody can imagine life without advertising. Since 18th century advertising has been growing stronger and stronger. AIDA represents the essence of advertising: A stands for Attention, I for Interest, D for Desire, A for Action.
-
Honeymoon Packages in Brazil
Honeymoon can be described as a traditional holiday which is generally celebrated by the newly wed couple to discover their marital status in intimacy and seclusion.
-
Are modern drugs dangerous
Every year hundreds of people die from the effects of drugs abuse. It is estimated that at least 5% of young adults in Europe use different kinds of drugs.