Oferta reklamy

Szukasz klientów / pracowników? Nasza oferta na pewno Cię zainteresuje. Przeczytaj o naszym portalu i zareklamuj swoją firmę u nas. więcej »

English Tip

Don't be ashamed to ask. Other small firms or businesses, agencies or so often are willing to help or offer help for small money amounts.

Zaimki some-, any-, no-, every-

OSOBY RZECZYMIEJSCA
someone/somebody something somewhere
anyone/anybody anything anywhere
no one/nobodynothing nowhere
everyone/everybody everything everything

W zdaniach twierdzących używamy: someone/somebody (ktoś), something (coś), somewhere (gdzieś), np.:

I have to do something.
Somebody has knocked at the door.

W zdaniach przeczących i pytaniach używamy: anyone/anybody (ktoś, inny), anything (coś, nic) i anywhere (gdzieś, nigdzie), np.:

I don’t know anyone at this party.
I don’t want anything.
Are you going anywhere?

W zdaniach twierdzących, przeczących i w pytaniach używać możemy: everyone/everybody (wszyscy), everything (wszystko) i everywhere (wszędzie), np.:

Your shoes were everywhere.
I don’t want to talk with everybody.

Po słowach everyone/everybody używamy liczby pojedynczej, np.:

Everybody is tired.

Nie zaprzeczamy czasowników w zdaniu używając: no one/nobody (nikt), nothing (nic) i nowhere (nigdzie), np.:

There is nothing to read.
Where are you going? Nowhere.


Dodano: 2009-01-30
Nauka angielskiego online
szkola.eprofess.pl

Prawdziwy angielski. Nauka na autentycznych materiałach. Angielski Biznesowy, Konwersacje po angielsku, General English, Immersja językowa

Ucz się z lektorem na żywo
Angielski przez skype

Ebooki językowe, które pomogły już tysiącom osób

Nauka angielskiego online
szkola.eprofess.pl

Prawdziwy angielski. Nauka na autentycznych materiałach. Angielski specjalistyczny

Ucz się z lektorem na żywo
Angielski przez skype

Czytelnia

  • Po zarobek na Cypr

    Większość ofert pracy na Cyprze związana jest z sektorem turystycznym.

  • Advertising as a form of manipulating people

    With the growing number of mass media we are being dragged in a vague game with sales clerks. Unaware, we sit down by a negotiating table every day watching TV. Allured by vivid pictures that create a perfect world where everyone is happy, we fall for witty manipulative gimmicks. Although advertising does raise consumers’ awareness, its superior aim is still to stupefy consumers and trick them into buying.

  • Responsibilities of Holiday Representative

    For becoming a holiday representative you should follow some rules and regulation underwritten by resort or Tourist Company.