Oferta reklamy

Szukasz klientów / pracowników? Nasza oferta na pewno Cię zainteresuje. Przeczytaj o naszym portalu i zareklamuj swoją firmę u nas. więcej »

English Tip

Put on some English radio sometimes. This shall accustom you to the language and pronunciation. You may also receive some info about an English-speaking country.

Kiedy "Yours faithfully" i kiedy "Yours sincerely"?

1. Jeśli nie znasz imienia swojego adresata, w zakończeniu piszemy Yours faithfully:

Dear Sir ...... Yours faithfully

Dear Madam ...... Yours faithfully

Dear Sir or Madam ...... Yours faithfully

2. Kiedy znasz imię adresata, w zakończeniu listu piszemy Yours sincerely:

Dear Mr Smith ...... Yours sincerely

Dear Mrs Smith ...... Yours sincerely

Dear Miss Smith ...... Yours sincerely

Dear Ms Smith ...... Yours sincerely

3. Jeśli naszym adresatem jest dobry kolega, koleżanka, w liście stosujemy formy mniej formalne:

Dear Mark ......

Best regards / Best wishes


Dodano: 2008-11-30
Nauka angielskiego online
szkola.eprofess.pl

Prawdziwy angielski. Nauka na autentycznych materiałach. Angielski Biznesowy, Konwersacje po angielsku, General English, Immersja językowa

Ucz się z lektorem na żywo
Angielski przez skype

Ebooki językowe, które pomogły już tysiącom osób

Nauka angielskiego online
szkola.eprofess.pl

Prawdziwy angielski. Nauka na autentycznych materiałach. Angielski specjalistyczny

Ucz się z lektorem na żywo
Angielski przez skype

Czytelnia

  • Understanding Acute Leukemia Cancer Symptoms

    It`s unfortunate that we should have to worry about acute leukemia symptoms. After all, at some points in our history, it always looks like a disease is getting better.

  • Road Traffic Accident Claims

    Large number of road traffic accident claims being made these days is reflective of growing number of population and road congestion.

  • Advertising as a form of manipulating people

    With the growing number of mass media we are being dragged in a vague game with sales clerks. Unaware, we sit down by a negotiating table every day watching TV. Allured by vivid pictures that create a perfect world where everyone is happy, we fall for witty manipulative gimmicks. Although advertising does raise consumers’ awareness, its superior aim is still to stupefy consumers and trick them into buying.