Słownictwo
General English
Najczęściej oglądane
- Alfabet angielski z wymową
- Kiedy "Yours faithfully" i kiedy "Yours sincerely"?
- Wyrażenia dla kelnerów/kelnerek
- Angielski na recepcji – formuły konwersacyjne
- 6 najlepszych stron, dzięki którym poćwiczysz mówienie po angielsku.
- Jak napisać dobry list motywacyjny w języku angielskim?
- Zaimki wskazujące (this, that, these, those)
- Najczęsciej używane idiomy angielskie
- Klauzula o ochronie danych osobowych po angielsku
- Jak napisać krótki e-mail z zapytaniem o pracę.
Oferta reklamy
English Tip
Kiedy "Yours faithfully" i kiedy "Yours sincerely"?
1. Jeśli nie znasz imienia swojego adresata, w zakończeniu piszemy Yours faithfully:
Dear Sir ...... Yours faithfully
Dear Madam ...... Yours faithfully
Dear Sir or Madam ...... Yours faithfully
2. Kiedy znasz imię adresata, w zakończeniu listu piszemy Yours sincerely:
Dear Mr Smith ...... Yours sincerely
Dear Mrs Smith ...... Yours sincerely
Dear Miss Smith ...... Yours sincerely
Dear Ms Smith ...... Yours sincerely
3. Jeśli naszym adresatem jest dobry kolega, koleżanka, w liście stosujemy formy mniej formalne:
Dear Mark ......
Best regards / Best wishes
Prawdziwy angielski. Nauka na autentycznych materiałach. Angielski Biznesowy, Konwersacje po angielsku, General English, Immersja językowa
Ucz się z lektorem na żywo
Angielski przez skype
Ebooki językowe, które pomogły już tysiącom osób
Prawdziwy angielski. Nauka na autentycznych materiałach. Angielski specjalistyczny
Ucz się z lektorem na żywo
Angielski przez skype
Czytelnia
-
Understanding Acute Leukemia Cancer Symptoms
It`s unfortunate that we should have to worry about acute leukemia symptoms. After all, at some points in our history, it always looks like a disease is getting better.
-
Road Traffic Accident Claims
Large number of road traffic accident claims being made these days is reflective of growing number of population and road congestion.
-
Advertising as a form of manipulating people
With the growing number of mass media we are being dragged in a vague game with sales clerks. Unaware, we sit down by a negotiating table every day watching TV. Allured by vivid pictures that create a perfect world where everyone is happy, we fall for witty manipulative gimmicks. Although advertising does raise consumers’ awareness, its superior aim is still to stupefy consumers and trick them into buying.